زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 2:16 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 4
نویسنده پیام
viros-exe آفلاین


ارسال‌ ها14
عضویت7 /12 /1392
محل زندگیاهواز
سن: 29
شناسه یاهو
تشکرها2
تشکر شده5
آموزش جامع وب سرور iis
چیست؟.ا iis که مخفف internet information service است مجموعه ای از opttions ا و features ها برای پشتیبانی از تعدادی سایت میباشد که می تواند سرویس هایی همانند http , https ,web ,ftp را پشتیبانی کند.

این وب سرور از سال 2000 در ویندوز هایی که تحت nt هستند موجو است.

این وب سرور مختص محصولات شرکت مایکروسافت ویندوز است . با نصب این وب سرور شما قادر خواهید بود تا با استفاده از options های انتخابی خودتان به مدیریت و ساخت یک وب سایت بپردازید و برنامه های تحت وب را پشتیبانی کنید.

این وب سرور بعد از آپاچی دومین وب سرور محبوب چهان است که فقط در پلتفرم ویندوز کار میکند.
معرفی لایه های وب سرور.

در این پست به بررسی معماری وب سرور و ویندوز سرور می پردازیم.

در حالت کلی یک ویندوز سرور (در کل سیستم عامل) به دو دسته ی kernel mode و user mode تقسیم می شوند.

kerner mode چیست؟لایه ی کرنل مهم ترین لایه ی سیستم عامل است و سریعترین محل برای اجرای دستورات و نرم افزار ها و منابع درخواستی. این لایه مهم ترین لایه ی سیستم عامل است زیرا به صورت مستقیم به منابع سیستم دسترسی داشته و بروز مشکل و یا ایراد برنامه نویسی bug باعث می شود تا کل سیستم عامل به مشکل بر بخورد و در نهایت سیستم عامل ما down می شود. در این لایه اکثرا درایور های سخت افزاری کار میکنند تا بتوانند در کمترین زمان نیاز سیستم را برآورده کنند .

user mode چیست؟این لایه لایه ی مورد استفاده ی نرم افزار ها و ارتباطات است و مشکل در این قسمت سبب مشکل در همان نرم افزار شده و به سیستم آسیبی نمی رسناد . قابل توجه است که سرعت و پردازش در این لایه کمتر است . در این لایه موارد درخواستی با اعمال قوانین و محدودیت ها به لایه ی کرنل فرستاده می شود که همین سبب پایین آمدن سرعت پردازش می شود.

وب سرور iis در ویندوز سرور در لایه ی کرنل فعالیت میکند که این مورد باعث می شود کوچکترین مشکل یا ایراد برنامه نویسی سبب به وجود آمدن مشکلی بزرگ در سیستم شود. در درس بعد با توجه به آموزش هایی مه ما درس این درس یاد گرفتیم راه کار Http Listener را بررسی خواهیم کرد.
Http Listener

در قسمت قبل گفتیم که وب سرور iis در لایه ی کرنل فعالیت میکنه پس اگه یکی از وب سایت های روی سرور براش مشکلی پیش بیاد اون مشکل در کل وب سایت ها پخش شده و به طور کلی سرور اون مشکل رو پیدا میکنه

از iis 6
که در ویندوز سرور 2003 معرفی شد به بعد امکان Http Listener به این وب سرور اضافه شد. این لایه تمامی در خواست های وب سرور رو مورد بررسی قرار داده و به تحلیل اون می پردازد.Http Listener در لایه ی کرنل فعالیت میکند . Http Listener قادر به جداسازی درخواست های وب سایت ها می باشد و درخواست هر وب سایتی را به همان وب سایت ارجا میدهد. اگر مشکلی در درخواست یکی از وب سرور ها پیش بیاید و یا حمله ای به وب سرور شود Http Listener قادر است این درخواست را کنار زده و به آن جوابی ندهد . Http Listener یکی از راهکار های امنیتی جهت جلوگیری از هک وب سرور است. در نتیجه با استفاده از این امکان می توان از لایه ی کرنل محافظت کرد.

ای فلک اگر مرا نمیزادی اجاقت کور بود....من خود به این خلقت راضی نبود زور بود ..
من باشم یا نباشم کار دنیا لنگ نیست..من بمانم یا بمیرم هیچ کس دلتنگم نیست
چهارشنبه 07 اسفند 1392 - 20:54
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :