زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 1:38 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 26
نویسنده پیام
viros-exe آفلاین


ارسال‌ ها14
عضویت7 /12 /1392
محل زندگیاهواز
سن: 29
شناسه یاهو
تشکرها2
تشکر شده5
نقش ریجستری در امنیت
در سيستم عامل هاى ويندوز ابزارهاى متفاوتى براى ارتقاء امنيت وجود دارد اما ما مي توانيم با افزايش دايره معلومات خود، امنيت را تقويت كنيم. لازمه اين كار شناخت سيستم عامل ويندوز است.كليه سيستم عاملهاى ويندوز مبتنى بر رجيسترى هستند. در واقع رجيسترى بانكى از اطلاعات بسيارجزئى است كه كمتر به چشم كاربر مى آيد اما نقشى كليدى و بلكه حياتى ايفا مي كند.در يك تعبير ساده، رجيسترى اطلاعاتى است كه براى پيكره بندى سيستم عامل به كار گرفته ميشود.يك سيستم عامل از سطوح زيادى تشكيل ميشود.سطوح داخلىسطوح داخلى كه به مسائل ريز فنى توجه دارند، روال كنترل مديريت بر سخت افزار، مديريت بر رويه ها و توابع را بر عهده دارند و قصد ندارم در اين مباحث وارد شوم. سطح سيستم عاملسطح سيستم عامل، سطحى است كه كاربر با آن روبه رو است. كاربر ويندوز با My Computer ،Start Menu و موارد دیگر ميزكار رو به رو است و روى هر چيزى كليك مي كند.
نماى فايل ها را تغيير ميدهد و تنظيمات را عوض مي كند. همه اين امكاناتى كه در مقابل كاربر قرار دارد پيكره بندى سيستم عامل ناميده ميشود.
اين پيكره بندى در رجيسترى نوشته شده است تا سيستم عامل بداند در برابر هر عملى از سوى كاربر،چه عكس العملى نشان دهد. ويندوز با مراجعه به رجيسترى، مي فهمد در برابر دوبار كليك كردن شما روى يك فايل بايد آن را به وسيله يك نرم افزار باز كند يا اگر هدف شما يك پوشه بود، محتويات درون آن را نمايش دهد.
اما رجيسترى شمشيرى دو لبه است. رجيسترى در حالى كه آسيب پذيرترين بخش از ويندوز است،مي تواند ابزارى توانمند براى حفظ اطلاعات، ارتقاء امنيت و بازسازى خسارت هاى وارده بر آن باشد.هر بدافزارى با آلوده كردن سيستم عامل ويندوز،اثراتى بر رجيسترى خواهد گذاشت كه ضامن بقاى آن خواهد بود. پس حفظ امنيت رجيسترى تير هر بد افزارى را به سنگ مي زند اما اگر بدافزار كار خود را انجام داد، راه هاى زيادى وجود دارد تا رجيسترى را بازيابى كنيم.ويندوز ممكن است تحت تأثير يك عامل خرابكار،يك دستكارى اشتباه يا يك مشكل فنى به وضعيت بدى رفته باشد. اكنون براى بازگرداندن سيستم به حالت خوب قبلى چند راه مختلف وجود دارد.ساده ترين راه استفاده از System Restore است . System Restore كليه مقادير رجيسترى را به حالت پيشين خود باز مي گرداند و كليد هاى تازه افزوده شده را حذف ميكند. يعنى ميتوان با Restore كردن ويندوز بر هر نوع آسيب ديدگى غلبه كرد.پس در اولين قدم عادت داشته باشيد Restore Point ايجاد كنيد؛ حتى با اين وجود كه ويندوز اين كار را به طور خودكار و به طور دائم انجام ميدهد.در حالت هاى پيشرفته تر، شما مي توانيد از رجيسترى نسخه پشتيبان تهيه كنيد. براى تهيه نسخه پشتيبان از رجيسترى دو راه كار وجود دارد.
شما مي توانيد با استفاده از رجيسترى، مقادير فعلى يك كليد، مجموعه اى از كليد ها يا حتى تمامى رجيسترى را در يك فايل Reg ذخيره کنید.
براى اين كار به سادگى در قسمت RUN دستور Regedit را تايپ كنيد. سپس پس از انتخاب كليد يا شاخه اى از كليدها، كليد پشتيبان را با استفاده از File>Export ذخيره كنيد. تهيه پشتيبان از همه كليدها امنيت بيشترى دارد اما اندكى زمان بر است و حجم زيادى نيز اشغال مي كند. براى
بازيابى اين فايل به سادگى روى آن دوبار كليك كنيد تا همه مقادير فعلى رجيسترى، به مقادير ذخيره شده تغيير يابد.
اين روش مي تواند تغييراتى را كه در رجيسترى ايجاد شده، به حالت قبلى خود باز گرداند اما بايد دقت داشته باشيد كه اين روش كليد هايى را كه اخيرا به رجيسترى اضافه شده باشد، حذف نميكند. يعنى اگر كليدى تغيير كرده
باشد، به ميزان قبلى بازگشت داده ميشود و اگر كليدى حذف شده باشد، دوباره ايجاد خواهد شد اما اين روش هيچ كليدى را حذف نميكند. پس براى نابود كردن اثرات يك بدافزار نميتوانيد از اين روش استفاده كنيد.
اين روش بيشتر به درد مديران نرم افزارهاى ادارات میخورد تا يك بار تنظيمات را روى يك رايانه اعمال كنند و پس از آن، با استفاده از اين روش خصوصيات را به همه رايانه ها منتقل كنند.
ای فلک اگر مرا نمیزادی اجاقت کور بود....من خود به این خلقت راضی نبود زور بود ..
من باشم یا نباشم کار دنیا لنگ نیست..من بمانم یا بمیرم هیچ کس دلتنگم نیست
چهارشنبه 07 اسفند 1392 - 20:49
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :